Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Tuesday 7 April 2015

Mungkin Tak Cukup.

Assalamualaikum..

Bila engkau tengok kawan-kawan lain sedang seronok dapat tawaran belajar ke situ ke sini. Seronok sebab result SPM semua A. Seronok. Aku pernah rasa seronok sebab berjaya dapat semua A dalam PMR. Pernah. Tetapi tidak waktu SPM.

Cemburu? Kecewa?

Apa lagi yang tak cukup Tuhan bagi pada aku. Tak. Semuanya terlalu cukup. Terlalu banyak yang Tuhan yang Maha Esa berikan. Cuma aku tidak kenal erti syukur sebab itu terlalu sedih. Rasa sedih bila tengok aku tak dapat rasa perasaan seronok macam orang lain.

Mungkin tak cukup. Tak cukup aku beribadah kepada Dia. Tak cukup perkara-perkara sunat yang sepatutnya aku buat untuk Dia. Mungkin tak cukup usaha aku  dalam SPM dahulu. Dan tak cukup bersyukur dan memujiNya . Maafkan aku Ya Rabb. Maafkan aku kawan-kawan. Aku juga manusia. Kadang alpa.Maafkan aku kerana tidak dapat bergembira macam orang lain.

Azam dalam diri yang engkau akan usaha lebih daripada sebelum ni. Allahu..

0 comment: